Home » » Penduduk Mesir berhimpun membantah Pilihan Raya Presiden Mesir 2014

Penduduk Mesir berhimpun membantah Pilihan Raya Presiden Mesir 2014

 
Kumpulan penunjuk perasaan itu turut berarak sambil melaungkan slogan mengutuk pencalonan bekas Ketua Tentera, Abdel Fattah al-Sisi yang didakwa mendapat sokongan tinggi untuk bertanding.

Calon berhaluan kiri, Hamdeen Sabahi yang pernah ditewaskan Presiden digulingkan, Mohammed Mursi dijangka menjadi saingan utama al-Sisi untuk merebut jawatan berkenaan.

Protes besar-besaran yang dilakukan serentak di seluruh negara itu juga sebagai tanda perpaduan dengan bantahan yang diadakan oleh penuntut universiti di negara terbabit.

Difahamkan,menurut laporan Press TV, tunjuk perasaan yang diadakan kumpulan pelajar tersebut bertujuan untuk menggesa pihak berkuasa supaya membebaskan tahanan politik.
KAHERAH: Ribuan penduduk Mesir berhimpun di beberapa bandar, kelmarin bagi membantah pilihan raya presiden pada bulan depan.

Dalam kejadian berasingan, beberapa insiden keganasan tercetus selepas pasukan keselamatan bertempur dengan kumpulan penunjuk perasaan antikerajaan di Kaherah, bandar Suez dan Universiti al-Azhar.

Dia mengaku tidak pernah menjalai pemeriksaan perubatan untuk memastikan punca tanduk itu.

Li bukan satu-satunya rakyat China yang bertanduk. Seorang wanita berusia 101 tahun, Zhang Ruifang, yang menetap di Linlou di wilayah Henan juga menghidap nasib sama.

Dia bagaimanapun enggan membenarkan doktor membuang tanduk yang tumbuh di dahinya kerana gembira menjadi tarikan orang ramai. - Agensi



http://duniakinionline.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment